mappen: en jävla tjej grej.

Jag är sjukt pisst off på det eviga tjatet om att brudar bara är negativt.
"varför är alltid alla tjejer så?"
"varför ska alla tjejer säga så?"
"varför gör alltid alla tjejer så?"
Det är alltid tjejer det handlar om och dom är så jävla tjejiga, gör bara fel, beter sig bara tjejigt, säger alltid fel saker, har fel syn på saker, tycker fel, tränar fel, äter fel ovasett vad dom trycker i sig, har fel åsikter. Bara ett enda stort FEL. Och så killar som är så jävla duktiga i allt och frågar varför alla tjejer är så.
Det finns mycket att påpeka i det som går mig upp i halsen.
Vart kommer alla tjejer ifrån som pojkar pratar om hela tiden?
Vart började ryktet om att vi är bara ett enda stort problem på axlarna?
.
.
Varför ska alla tjejer alltid träna och vara smala, äta nyttigt? Varför kan inte alla bara äta vad dom vill och tycka om sig själva för den dom är? ...
.
.
Det upptäcks bara fler problem bland fler folk och de gräver sig djupare in och hittar ännu mer som Alla tjejer är. Typiskt en tjej att göra så, göra si.
Varför kan man bara inte skippa allt det där jävla skit pratet och lära känna en människa personligen istället för att plasera den i en mapp direkt som en typisk tjej, och intresserar inte personen dig, låt bara bli att lägga ner tid.
Har fått så jävla nog på allt dömande utan fakta.
Skulle kunna hålla igång det här i bra många inlägg, påpeka hur mycket jag tycker man behandlas orättvist på olika sätt endast för ens kön. Underbara exempel som dykig upp i mitt liv och hur det kokar i mig.
Det är inte orättvist att vara tjej över huvudtaget, men av någon anledning måste alltid männskligheten ha ett eller flera objektiv att tycka negativt om och kunna diskutera, och flickor är och alltid varit, tydligen det intressantaste ämnet.
För vem tycker inte att det är en underbar glädje känsla i kroppen när man får tycka ner andra människor med argument som är "självklara".
Nej jag är ingen jävla femenist, tjejer som inte tar illa upp är förmodligen för dumma för att ens förstå.
.
Jag kör inte på dubbel moral. Jag säger inte att alla killar är så. Men de flästa jag stött på är så jävla fulla med skit gällande ämnet.

Kommentarer
Postat av: sofia

<333 du är bäst

2012-05-17 @ 12:35:22
URL: http://stopteasingme.blogg.se/
Postat av: Denise

Så jävla rätt!!

2012-05-17 @ 14:14:52
URL: http://deniseryberglilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0