bränn ner allt som är vardag.

Tror att vardagarna är värre än någonsin nu, ser inte fram emot något förutom helgerna då jag får åka hem till pappa.
Han har skapat en toffel till dotter.
Men det underbaraste som finns är verkligen när man kommer hem och åkt bort från all skolstress, tider att passa, tom lägenhet och hög av disk TILL ett hus mitt i skogen, utan en människa i syn, bland katt och massa kor, och den finaste delen är också att när jag kommer hem till pappa, går in till köket och får se att han har köpt frukt som ligger på bordet, endast för att jag kommer hem. Röda vindruvor utan kärnor, inte gröna och inte med, det vet han om. Några päron och valnötter, bananer, apelsiner, kiwi och så sen en kartong med jordgubbar bara för att jag hälsar på.
.
Lagar min favoritmaträtter, köper in olika dyra och goda öl sorter som vi sen dricker och diskuterar om, går ut och går, pratar om allt och inget, äter frukost tillsammans, dricker kaffe en gång varannan timme, lyssnar på muski och tar hand om djur.
Jag är inte 100 om det har med att jag håller på att bli gammal eller att det är bara så att jag tycker att det är så bekvämt så jag vill ha de så.
.
Också nu är de två veckor sen jag tog bort min facebook, i lördags rättare.
Inget jag har något emot överhuvudtaget.
Jag tror också att det kommer bli ett snart "mode" att göra de, att man ska stå emot normen. Som allt med mode handlar om inprincip. Eller?
Eftersom för det mesta vinner man inget utav facebook mest förlorar. Tid, ork, humör och det riktiga sociala livet.
Överskattat och ur balans.

Kommentarer
Postat av: Rawsie

Åh känner igen känslan så hårt!

Sthlm i all ära, men att åka hem till skogen och bara vara hos familjen och djuren och allt som hör till - det är det bästa!

2012-05-16 @ 10:27:26
URL: http://jacksbrokenheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0