sommarlov!

Efter allt med bal och studentfirande så fick jag tillslut, av min fina vän emma, hennes förkylning, som jag så glatt har kramat under dessa dagar. Febrig ligger och hemma hos pappa, tröstade mig med att beställa hem en platt tv, hdmi sladd och hela det där paketet för egentligen tatuerings pengar. Dom pengarna till tatueringar dyker nog upp under sommaren med lite tur och skiklighet, no problems. 

Följde med pappa och tittade till mitt sommar jobb jag har framför mig i 3 månader ungifär nu. Jag blev välkomnad med att springa för mitt liv igenom hela ko hagen jagandes av en arg tjur och sedan stå och gömma mig bakom staketet i ormarnas teretorium. Inte planerat.

Jag kan inte förstå att jag äntligen kan andas ut, att jag har sommarlov, att jag sprang ut ur skolans dörrar i en klänning inför 1000 miljarder pers, att jag inte behöver stressa för att hinna med. Nu ska jag bara gömma mig hemma hos pappa i skogen, jobba på hans gård, cykla för jag har inte körkort, träna och kanske ha sällskap av en eller fler. Grilla när jag vill, gå ner och fiska i älven när jag vill, förmodligen gå in till dumbo lilla kalven när jag vill (om herr bestämmer tillåter), baka hur jävla många lingon muffins jag vill, som jag aldrig fick göra förra sommaren, sälja ett litet hus och få pengar, dricka öl i solen med pappa och slippa karlstad! 


Jag och amanda firade såklart att jag har tagit studenten med romantisk middag på en resturang där ingen såg oss <3. Och jag åt skagen röra plus räkor som jag inte gjort på ett år nästan. fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0